Przejdź do głównej zawartości

Wszystko gra?

Dyżur na korytarzu. ---- in Progresss-----
Stałem zamyślony. Trochę o Wiśle, a trochę o przemyśle i ewaluacji, która nabiera rozpędu.
Z myślowego zawieszenia wyrwał mnie głos.
- Wszystko gra? Profesorze? -zapytał chudy okularnik.
- Tak, wszystko gra - Odpowiedziałem uśmiechając się.
- Co dziś robimy? - zapytał.
- Będziemy grać w Power Pointa... - odpowiedziałem, jednocześnie pytając siebie "co ty gadasz?" Uczeń odszedł, a wraz z nim jego dziwny wyraz twarzy.
To teraz sobie zadałem temat lekcji.



Moje ulubione pytanie: "a tak się da?" Jaaaasne, że tak: "Wiedźmin IV Dziki PowerPoint". Nie takie rzeczy ze "śwagrem robilim".
To była długa przerwa, przetrawiłem temat, przemyślałem, a chomik zrobił półmaraton, na kółku myślowym prostując mi wszystkie zwoje. Gra w PP...
Da się ;)

“If you can imagine it,

 you can achieve it.

 If you can dream it,

 you can become it.”


― William Arthur Ward                             


Wystarczy odpalić. Dodać slajd tytułowy. Do tego kilka innych elementów i gotowe. 
Dokładniej?
Zacznijmy od stworzenia nowej prezentacji. Dodajemy standardowy pierwszy, tytułowy slajd. Labirynt coś tam, coś. Tytuł jest rzeczą drugoplanową. dostawiamy kolejny, tym razem pusty slajd, z menu Wstawianie ->  Kształty wybieramy Prostokąt. Wrysowujemy go na całe okno edycji slajdu, z menu Formatowanie zmieniamy kolor (na dowolny oczywiście;).
W kolejnym kroku, zgodnie z tytułem gry, rysujemy labirynt. Robimy to w bardzo prosty sposób, bo jak przy tle,  z menu Wstawianie ->  Kształty wybieramy Prostokąt. Zmieniamy jego kolor, na taki, który "odznacza" się od tła. Szerokość jego nie musi być duża, wręcz im cieńsze "przejście" tym ciekawiej wygląda gra i więcej zabawy przy "przechodzeniu" labiryntu. Formatujemy jeszcze jego krawędzie, najlepiej na "brak". Wtedy, dzięki magicznej formule "ctrl+c" i "ctrl+v" tworzymy ścieżki labiryntu. Następnie na "wejściu" do labiryntu wstawiamy strzałkę i oznaczamy ja jako "start, podobnie na "wyjściu" dodajemy kształt, który oznacza cel, do którego musimy dotrzeć.
Kolejnymi elementami są "przeszkadzajki", które będą utrudniać przejście labiryntu. 



Wstawimy gwiazdki z menu Wstawianie ->  Kształty. Powinno to wyglądać, mniej-więcej tak:


Ok. Jeśli masz pole/plansze gry, musisz ją teraz ożywić. Zaznaczając gwiazdę z menu Animacje i wybieramy animacje niestandardowe, w nich klikamy Dodaj efekt.


Tu w animacji musimy zmienić kilka ustawień, zaznaczamy efekt. W sekcji Modyfikuj efekt rozwijamy Początek  i zmieniamy na z poprzednim. Wielkość pozwala na modyfikację kierunku obrotu, a co robi Szybkość? Zgadnij ;)

Animacja gwiazdy staruje, ale zatrzymuje się po wykonaniu obrotu. hmmm nie o to nam chodziło. Kolejnym elementem, który musimy przetworzyć jest Chronometraż.  Wait, what? Poco jak? dlaczego?
To proste, bez paniki. Znajdziemy to w animacji:


Rozwijamy listę i tam TO znajdziemy. Pojawia się okienko, w którym wybieramy Powtarzanie i zmieniamy na Do końca slajdu, co zmusi gwiazdę do ciągłego obracania się (przynajmniej do końca slajdu ;) ), a jak to gwiazda - Lubi to! Teraz możemy skopiować gwiazdę i wkleić w kilku miejscach mapy. Pamiętaj, żeby nie zasłonić całego przejścia, wystarczy, że jedno ramie "nachodzi" na tunel.



Tak wystarczy ;)

To teraz możemy zacząć zabawę z "programowaniem". Najpierw skopiujemy planszę, czyli przywołujemy Czorta  "ctrl+c" i "ctrl+v" 

 and voila, czyli po naszemu: mamy dwa ;)

Z tej kopii usuwamy strzałkę "start", dlaczego? Dlaczego nie.
Dodajemy dwa kolejne slajdy. Jeden: wygrałeś, drugi: przegrałeś. Slajd, ten drugi, smutniejszy, przeciągamy  miedzy mapy.


Wracamy do slajdu nr 2. Wybieramy strzałkę i z menu Wstawianie wybieramy Akcja. W ustawieniach akcji wybieramy kliknięcie myszy i hiperłącze do Slajd... następnie slajd 4.


W jakim celu? Będzie to mini menu "startowe", klikając na strzałkę rozpoczynamy grę, a jednocześnie wskaźnik będzie w miejscu, w którym chcemy, żeby był.

Wracamy do planszy, na której będziemy grać. Klikamy na tło slajdu czwartego. Klikamy na kwadrat, który tworzy tło gry i z menu Wstawianie wybieramy Akcja. W ustawieniach akcji wybieramy wskazanie wskaźnika myszy i hiperłącze do Poprzedni Slajd

Podobnie robimy z "przeszkadzajkami". Kształt ostatni, który oznacza koniec gry przy wskazaniu myszą tworzy hiperłącze do ostatniego slajdu (do wygrałeś).
Jeśli nie działa to sprawdź w menu Prezentacja w  sekcji Przejście slajdu czy Po kliknięciu myszą jest odznaczone.
Co zmienia te akcje w grze? to, że jeśli wskaźnik myszy, gdy dotknie gwiazdy wyświetli "przegrałeś" tak do końca labiryntu i na mecie wyświetli "wygrałeś". Oto i gra. Co dziś będziesz robił?:




No włacha, tylko nocki nie zawal.

Chcesz dziękować? 



Morał? Musi być? Zaczyna się robić z tego obsesja... W co jeszcze można grać? Wszystko gra;)

Tu link do gry: 


Bawcie się dobrze ;) Jeszce jedna rada: Nie mów księdzu, że używałeś "ctrl+c" i "ctrl+v"...











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Blender - Klawiszologia czyli podstawowe skróty klawiaturowe

2012: Blender pierwsze podejście... Kilka lat temu, gdy zainteresowałem się grafiką 3d usłyszałem o Blenderze. Mówię sobie "blender slender, lubię kogel-mogel to sobie poradzę", nabrałem szklankę cukru i dwa jajka... Damn gdzie to się wsypuj, a gdzie wlewa? Present day...       AAAAAAA - to taki program, no tak. Seems legit...  Blender to  wolne oraz otwarte oprogramowanie (czyli darmowe) do modelowania, renderowania obrazów i animacji trójwymiarowych (można zrobić film animowany lub grę). Stworzyła go firma  NeoGeo, od początku głównym programistą jest Tony Roosendaal. Trochę niedoceniany, ale w pełni funkcjonalny i cały czas rozwijany program. Genialny do nauki, dzięki niemu dowiesz się czy nadajesz się do tego. Więcej znajdziesz w Wikipedii ;) Program można pobrać ze strony blender.org        Oprogramowanie ma osobliwy interface, trzeba się do niego przyzwyczaić. Do płynnej pracy z programem najlepiej za...

dezACT(A)ywacja 2

" Przyjęto  “ procedurę 2016/ 0280( COD) ”  inaczej nazywaną   “ Dyrektywą w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym ” . Mając w pamięci wojnę o ACTA  ( " Anti-Counterfeiting Trade Agreement, ACTA ” , czyli  “ umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrabianymi ”   )  jakiś genialny mózg połączył te dwa pojęcia Dyrektywa 13 i AKTA w jeden sztuczny twór ACTA 2. Zabieg tak genialny co szatański. Pomijając fakt, że (prawdopodobnie) nasze lokalne urzędasy zmutują przepis bardziej niż RODO, to co chodzi? No właśnie, a skoro nie wiadomo, o co chodzi, to o co? O pieniądze. Zwykłe  januszowe  pieniążki. Wynajęto kilku płaczliwych  youtuberów  by wmówili nam, że nie będzie memów. Ojoj smuteczek. Czy tylko o to? Sztuczna nagonka. cenzura już jest w sieci. Wstaw nagie foto na fb i przekonaj się. Algorytmy kasują treści sprzeczne z moralnością. To o co chodzi? Mamy kilku znanych  patostreamerów , którzy gene...

Geralt z… Netflixa

    Wiedźmina z pewnością można nazwać jednym z najbardziej kultowych bohaterów fantastycznych w historii polskiej literatury. Nic więc zaskakującego w tym, że historia zabójcy potworów stała się inspiracją dla wielu twórców. Dzieje Geralta można poznać nie tylko z kart powieści Sapkowskiego, ale również popularnej na całym świecie serii gier komputerowych, filmu czy seriali telewizyjnych. Wiedźminem zainteresowała się także sama platforma Netflix, która od 2018 do 2019 roku zrealizowała osiem odcinków pierwszego sezonu„The Witcher”. Losy Wiedźmina na małym ekranie Pierwotnie historia Geralta miała ukazać się jako film, jednak wkrótce zrezygnowano z tego pomysłu i w 2017 roku ogłoszono, że na podstawie prozy Sapkowskiego powstanie serial. Następnie poinformowano, że jego współproducentami zostaną m.in.StillkingFilms oraz polska spółka Platige Image. Rola showrunnera przypadła Lauren Schmidt Hissrich. Reżyserią mieli natomiast zająć się Alik Sacharow, Alex Garcia Lopez,...